گایدلاین محتوا چیست، چه کاربردی دارد و چگونه تدوین می‌شود؟

برای در اختیار داشتن یک محتوای حرفه‌ای، لازم است تا روند تولید و توزیع محتوا به درستی و با دقت طی شود. در اختیار داشتن دستورالعمل تولید محتوا یا همان گایدلاین محتوا به شما کمک می‌کند که محتوایی با کارایی بیشتر را به خدمت بگیرید.

اگر یکی از مشتریان نویسش پلاس باشید یا بخواهید تعداد زیادی محتوا تولید کنید، نیازمند آن هستید که انسجام و یکپارچکی محتواهای خود را به نحوی مدیریت کنید. این امر با استفاده از دستورالعمل تولید محتوا به دست می‌آید.

گایدلاین محتوا
شیوه‌نامه‌ی تولید محتوا

گایدلاین محتوا چه کاربردهایی دارد؟

مهم‌ترین کاربرد این گایدلاین، ایجاد یکپارچگی بین محتواهای تولیدی شماست. یک گایدلاین اصولی تعیین می‌کند که هر محتوا باید دارای چه ویژگی‌هایی بوده و چه پارامترهایی در آن لحاظ شود. بسته به نوع کسب‌وکار شما ممکن است این دستورالعمل کوتاه یا مفصل باشد.


دستورالعمل تولید محتوا چگونه تدوین می‌شود؟

اگر کسب‌وکار شما از یک استراتژی محتوا تبعیت کند، عموما بخش مهمی از پارامترهای لازم برای تولید محتوا در آن پیش‌بینی می‌شود. کارشناس بازاریابی محتوایی با در نظر گرفتن محتوای مورد نیاز، حجم محتوای مورد نظر و جامعه‌ی مخاطبین کسب‌وکار شما اقدام به تدوین گایدلاین خواهد کرد.


این گایدلاین چه مواردی را شامل می‌شود؟

همانطور که پیشتر توضیح داده شد، یک دستورالعمل تولید محتوا کمک می‌کند که فرایند تولید محتوا با کیفیت و سهولت بیشتری طی گردد. برای آنکه مطمئن شوید گایدلاین شما می‌تواند این اهداف را محقق سازد، باید مطمئن شوید که موارد زیر در آن قید شده است:

  • تعیین لحن محتوا
  • تعیین شیوه‌ی استفاده از کلمات کلیدی
  • تعیین ساختار محتوا
  • تعیین شیوه‌ی داستان‌سرایی محتوا
  • تعریف مخاطبین محتوا

گایدلاین محتوا چیست؟

دستورالعمل محتوا، شیوه‌نامه‌ی تولید محتواست که قواعد و استانداردهای لازم را برای نویسنده یا تولیدکننده محتوا مشخص می‌کند.

آیا برای تولید محتوا به گایدلاین نیاز داریم؟

ترجیحا بله. با در اختیار داشتن این دستورالعمل، تولید محتوا یکپارچگی بیشتری می‌یابد و کمک می‌کند که نویسنده نیز با سهولت و کیفیت بیشتری به تولید بپردازد.

چگونه دستورالعمل تولید محتوا کسب‌وکار خود را تولید کنیم؟

نویسش در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. تنها کافی‌ست با شماره 02191070227 تماس بگیرید یا مشاوره رایگان دریافت کنید.


خدمات تولید محتوا
خدمات تخصصی تولید محتوا با نویسش پلاس
پیشنهاد به شما