انواع تولید محتوا: نویسش چه نوع محتواهایی را تولید می‌کند؟

یکی از سوالات پرتکرار در حوزه‌ی بازاریابی محتوایی و تولید محتوا، تعیین گونه‌ی محتوایی مورد نیاز و انتخاب میان انواع تولید محتوای موجود است. اینکه بدانید تفاوت میان پست وبلاگ و مقاله با محتوای صفحات وب چیست، کمک شایانی می‌کند که بهتر انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع محتوای قابل تولید در نویسش آشنا کنیم تا انتخابی هوشمندانه‌تر داشته باشید.


پست وبلاگ و مقاله
پست وبلاگ و مقاله

یکی از مهم‌ترین ابزارها و شیوه‌های بازاریابی محتوایی، بازاریابی وبلاگی و جذب و نگه داشتن مشتری از طریق تولید و انتشار مقالات آموزشی در وبلاگ است. به همین علت است که تولید محتوای وبلاگ که شامل پست وبلاگ و مقاله می‌شود، پرطرفدارترین گونه در بین انواع تولید محتوا به حساب می‌آید.

وبسایت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف، با هدف آنکه بتوانند به شکلی مستمر و هدفمند وبلاگ کسب‌وکار خود را به‌روز کنند، به شکل مستمر به تولید محتوای متنی و انتشار در وبلاگ خود نیازمند هستند. بسته به عوامل مختلف، تعداد مقاله‌ی مورد نیاز برای انتشار در وبلاگ تعیین می‌شود که در این خصوص، در مقاله‌ای دیگر درباره‌ی چگونگی تعیین تعداد محتوای مورد نیاز توضیح داده‌ایم.


محتوای صفحات وب

علاوه بر محتوای وبلاگ که به شکلی مستمر تولید و به مخاطبین عرضه می‌شود، به برخی محتواهای ثابت نیز نیاز خواهیم داشت. هر وبسایت از صفحات مختلفی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها، محتوایی ثابت دارند. مثال‌های زیر، برخی از موارد پرتکرار در محتوای صفحات وب است که کسب‌وکار و وبسایت شما نیز ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشد:

  • صفحه درباره ما
  • صفحه خدمات ما
  • صفحه مربوط به هر خدمت متفاوت
  • صفحه همکاری با ما
  • صفحه ارتباط با ما

این صفحات ثابت از اهمیت بالایی برخوردارند، چراکه معمولا کاربران تازه پس از مراجعه به وبسایت شما، برای کسب اطلاعات بیشتر و شناخت بهتر به این صفحات مراجعه می‌کنند.

با انتخاب تولید محتوا برای صفحات وب در بین انواع محتوا، می‌توانید محتوایی استاندارد برای این صفحات درخواست کنید.


رپرتاژ آگهی
رپرتاژ آگهی

اگر برای انتشار رپرتاژ آگهی در رسانه‌های مختلف نیازمند محتوایی کارآمد هستید، نویسندگان فعال در نویسش متن مورد نیاز را با توجه به شرایط مورد نیازتان تولید می‌کنند. محتوای رپرتاژ آگهی، استانداردهای متفاوتی را شامل می‌شود که در صورت عدم شناخت و تبعیت نکردن از آن‌ها، ممکن است هزینه‌ای که برای انتشار رپرتاژ صرف می‌کنید، هدر برود.

در مقاله اشتباهات پرتکرار در در رپرتاژ آگهی به تعدادی از خطاهای متدوال در حوزه تولید محتوای رپرتاژ آگهی پرداخته‌ایم.


توضیح محصول
توضیح محصول

اگر فروشگاه اینترنتی دارید، صفحه توضیحات محصول، از هر بخش دیگری برای کسب‌وکار شما مهم‌تر است. مشتریان، از کانال‌های مختلف به صفحه محصول مراجعه می‌کنند و می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با ویژگی‌های محصولی که عرضه می‌کنید آشنا شوند.

اگر توضیحات مندرج در صفحه جذابیت کافی نداشته باشد و نتواند تصویری واقعی از محصول را به ایشان ارائه کند، شانس فروش به قدر زیادی کاهش می‌یابد.

تولید محتوای توضیح محصول، با در نظر گرفتن استانداردهای آن، در نویسش و توسط متخصصین بازاریابی محتوایی انجام می‌شود تا این اطمینان را فراهم کند که محتوایی اثربخش و تاثیرگذار بر نرخ فروش به دست می‌آید.


محتوای شبکه‌های اجتماعی

نویسش متن مورد نیاز برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی مختلف را برای‌تان تولید می‌کند. توجه داشته باشید که سرویس تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی در نویسش، شامل تامین تصویر یا المان‌های گرافیکی نمی‌شود. پس اگر تصویرسازی لازم را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی انجام داده‌اید و به دنبال متن (کپشن) حرفه‌ای هستید، می‌توانید سفارش محتوای شبکه‌های اجتماعی را از بین انواع تولید محتوا انتخاب کنید.


تولید محتوای صوتی

علاوه بر انواع تولید محتوای متنی که پیش‌تر توضیح هرکدام آورده شد، نویسش تولید محتوای صوتی را نیز به سبد خدمات خود افزوده است. مهم‌ترین فایده تولید این نوع محتوا آن است که یک کانال محتوایی جدید برای ارتباط با مخاطبین به‌وجود می‌آید و به‌واسطه‌ی سهولت بیشتری که در استفاده دارد، موجب می‌شود که کاربران سریع‌تر و بهتر از آن بهره ببرند.


محتوای با تخفیف
سفارش تولید محتوا با تخفیف
پیشنهاد به شما