معیارهای پذیرش متخصص تولید محتوا در نویسش

ما در نویسش، همواره تلاش می‌کنیم تا کیفیتی کم‌نظیر را برای مشتریان خود ایجاد و ارائه کنیم. از همین رو، در فرایند جذب نویسندگان، بررسی دقیقی بر کم و کیف متقاضیان فعالیت در نویسش در نظر گرفته‌ایم که در صفحه‌ی مربوطه می‌توانید با روند آن آشنا شوید. طی این فرایند بناست تا ما را به تامین محتوای نویسشی رهنمون سازد.


نویسش چه معیارهایی را در نظر می‌گیرد؟

ما در فرایند جذب متخصصان خود تلاش می‌کنیم از توانایی فرد متقاضی به منظور تامین محتوای باکیفیت و متناسب با استانداردهای نویسش اطمینان یابیم. برخی از این معیارها به محتوای تولیدی باز می‌گردد و برخی به رویه و عملکرد فرد نویسنده مربوط است. در بخش اول، به معیارهای محتوا و در بخش دوم به معیارهای نویسنده محتوا پرداخته‌ایم.


معیارهای محتوا

اصالت محتوا

یکی از مهم‌ترین فاکتورها، تولید محتوای اصیل و یکتاست. تولید محتوا به معنای ساخت چهل تکه‌ای از محتواهای موجود نیست، بلکه به معنای نوشتن مفهوم و داستانی تازه یا با روایتی جدید است. در هر زمان از کار یک نویسنده، اگر تقلب محتوایی او برای کارشناسان ما مشخص شود، دیگر در نویسش جایگاهی نخواهد داشت.

تحویل محتوای یکتا و اصیل از جمله مهم‌ترین معیارهای کیفی مورد توجه نویسش است و به شکل مستمر مورد پایش قرار می‌گیرد. چه در فرایند جذب و چه در طی فعالیت در نویسش، در صورت مواجهه با مصادیق کپی محتوا، دسترسی نویسنده به پلتفرم نویسش به‌طور مادام‌العمر قطع خواهد شد.


پایبندی به دستور زبان فارسی

خواندن متنی که غلط املایی و نگارشی دارد یکی از سخت‌ترین کارهاست! حتی ممکن است باعث شود معنای متن نوشته شده تغییر کند. رعایت نکات درست‌نویسی چون بر خوانایی مطالب تاثیر گذارند اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراین یکی از معیارهای پذیرش متخصص تولید محتوا در نویسش، رعایت نکات نگارشی و املایی متن است.

این که متن روان باشد، از مقدمه، بدنه و پایان‌بندی خوبی برخوردار باشد و پاراگراف‌بندی مناسبی داشته باشد نیز از نکاتی هستند که هنگام بررسی محتوای نویسنده‌های نویسش بررسی می‌شود.


سودمندی محتوا

یک نوشته خوب، پیام و مفهوم اصلی خود را به گونه‌ای بیان می‌کند که مخاطب نوشته، به‌خوبی و به‌طور کامل متوجه آن بشود. برای آن که پیام و محتوا به‌درستی بیان شود، لازم است نویسنده به مبحث مورد نگارش، مسلط باشد. بنابراین تخصص و دانش کافی نویسندگان در حوزه‌ی محتوای مورد نظر از دیگر معیارهای مهم در نویسش است.


خلاقیت محتوا

نویسنده‌ در اصل خالق یک اثر است. نویسنده‌ی خلاق، دید متفاوتی به موضوعات دارد و از تکرار مکررات در یک متن خودداری می‌کند. هر چند مفهوم خلاقیت همواره محل بحث و مجادله بوده است، اما به جرات می‌توان گفت یک نوشته‌ی تکراری به خودی خود فی‌نفسه ارزشی ندارد و نمی‌تواند به غنای فضای وب فارسی کمک کند و تنها باعث سردرگمی مخاطب میان حجم انبوهی از محتواهای منتشر شده می‌شود.

ما سعی می‌کنیم در بین متقاضیان پرشمار فعالیت در نویسش، نفراتی را که به «کیفیت خلاقه‌ی متن» خود اهمیت می‌دهند بیابیم و در مسیر توسعه‌ی کیفی محتوای‌شان کمک‌رسان باشیم.


معیارهای نویسنده محتوا

جست‌وجوگر خوبی باشد

تولید محتوا از لحظه‌ای آغاز می‌شود که با خواندن عنوان یا کلمات کلیدی مقاله، چند کلمه و چند سوال در ذهن نویسنده شکل می‌گیرد. یکی از معیارهای ما در نویسش این است که نویسنده بتواند مطالب جذاب و بدیع و مستند تولید کند.

پس هر چه بهتر بتواند جست‌وجو کند و اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن را به دست آورد، راحت‌تر می‌تواند یک موضوع را بسط داده و در مورد آن صحبت کند. از آنجایی که دانش روز دنیا اکنون بیشتر به زبان انگلیسی است، داشتن شناخت از زبان انگلیسی به کیفیت بهتر نوشته‌ها کمک می‌کند و به همین دلیل، جزو ملاک‌های نویسش است.


درباره بازاریابی محتوا اطلاعات کافی داشته باشد

محتواهای نویسش با استانداردهای وب تولید می‌شوند. بنابراین یکی دیگر از معیارهای نویسنده‌ی خوب از نظر نویسش تسلط بر اصول بازاریابی و بازاریابی محتواست. هر نویسنده باید بتواند مقالاتی تولید کند که از نظر سئو ارزشمند باشند و از خوانایی خوبی برخوردار باشند.

با مراجعه به وبلاگ نویسش می‌توانید اطلاعات سودمندی در این حوزه و خصوصا سئو به دست آورید.


مسئولیت‌پذیر باشد

نویسش علاوه بر کیفیت مطالب، به این که محتوا به‌موقع به دست مشتری برسد نیز توجه ویژه‌ای دارد. بنابراین یکی دیگر از معیارهای اصلی نویسش، مسئولیت‌پذیری نویسندگان و تحویل به‌موقع محتوا توسط آن‌هاست.

لازم به ذکر است که نویسش برای حفظ کیفیت و بهبود هر روزه‌ی محتواهای تولیدی خود، علاوه بر بررسی نکات مذکور در هنگام بررسی اولیه‌ی نویسندگان، در طی دوره فعالیت نویسنده‌ها به‌صورت اتفاقی و دوره‌ای نیز محتواهای آن‎ها را بررسی و پایش می‌کند. 


توجه داشته باشید که بررسی و تایید متخصصین تولید محتوا در چند مرحله، شامل بررسی رزومه و مصاحبه آنلاین، میسر می‌شود. به همین دلیل نیاز است تا در طول ثبت‌نام و ارزیابی اولیه، با نویسندگان در تعامل باشیم و این فرایند را با همراهی و شکیبایی پیش ببریم.

پیشنهاد به شما