معیارهای محتوای با کیفیت در نویسش چیست؟

معیارهای تعیین کیفیت در محتوا می‌تواند تعاریف متفاوتی داشته باشد. با هدف رفع ابهام موجود در زمینه‌ی کیفیت محتوا، تلاش کردیم تا ویژگی‌هایی را برای متن در نظر بگیریم که با تکیه بر آنها، معیاری برای تشخیص محتوای با کیفیت داشته باشیم.

همچنین برای ارائه‌ی محتوای با کیفیت در نویسش کوشیده‌ایم تا مراحل جذب نویسنده را به نحوری طراحی کنیم تا نویسندگان فعال در نویسش، توانایی نگارش متون مطابق با استانداردهای نویسش را داشته باشند. علاوه بر این، نویسش برای آنکه بتواند حجم انبوه محتوای تولیدی را مدیریت کرده و بر کیفیت آن‌ها نظارت لازم را داشته باشد، عواملی را در نظر می‌گیرد که در ادامه مشخص شده:

  • رعایت اصول نگارشی: رعایت اصول و قواعد نگارشی کمک می‌کند تا منظور به‌درستی به خواننده منتقل شود. جزییات بیشتر در این مورد در برگه‌ی استانداردهای زبان و آوا بیان شده است.
  • رعایت استانداردهای SEO: با هدف تهیه متن‌هایی که متناسب با الگوهای موتورهای جستجو باشند، اصولی کلی‌ در زمینه‌ی خوانایی و دسترس‌پذیری توسط نویسندگان نویسش در متن ها رعایت می‌‌شود.
  • انطباق با درخواست مشتری: متن ارسالی باید مطابق با درخواست مشتری از نظر نوع محتوا، شیوه و لحن نگارش باشد.
  • انطباق تخصصی با موضوع درخواستی: با هدف تحویل محتوای مورد نیاز مشتری، انطباق کلی محتوای متن با درخواست مشتری بررسی می‌شود.
  • منحصربه‌فرد بودن محتوا (عدم کپی یک بخش یا کل محتوا از منبعی دیگر): بنا به تعهد نویسش به تحویل محتوای یکتا، در نویسش محتواهای ارسالی از این منظر بررسی می‌شوند.

با در نظر گرفتن تعاریف و برداشت‌های متفاوت از کیفیت، ممکن است ابهام‌هایی در این زمینه وجود داشته باشد که در این نوشته، تلاش شد تا حدی موضوع شفاف‌تر شود. با این حال برای اطلاعات بیشتر در این مورد، نسخه‌ی تفصیلی معیارهای تولید محتوا در نویسش از بخش استانداردهای تولید محتوا در دسترس قرار دارد.

پیشنهاد به شما