فرایند جذب نویسنده در نویسش چگونه است؟

اگر مهارت کافی در حوزه‌ی تولید محتوا داشته باشید و بخواهید از راه نویسندگی کسب درآمد کنید، نویسش گزینه‌ای حرفه‌ای و قابل اتکا برای شماست. اگر از طریق جستجوی استخدام نویسنده یا جذب نویسنده به این صفحه رسیده‌اید، گوگل به‌درستی کارش را انجام داده است! نویسش، پتلفرمی تخصصی و حرفه‌ای‌ست که خدمات متنوعی در حوزه‌ی بازاریابی محتوایی و تولید محتوا به کاربران خود ارائه می‌دهد.

محتوا توسط نویسندگان فریلسنر تولید شده و به واسطه‌ی پلتفرمی آنلاین، مدیریت می‌شود. اگر نویسنده یا مترجمی کارآموزده هستید و به خوبی با چَم و خَم کار آشنایی دارید، به‌راحتی می‌توانید از میان سفارش‌های پرشمار تولید محتوا، گزینه‌های مطلوب‌تان را انتخاب و کار را آغاز کنید.


نویسنده‌ی فعال در نویسش چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

ما برای اینکه بتوانیم کیفیتی مثال‌زدنی را به مشتریان خود ارائه کنیم، دائما در تلاشیم تا بهترین نویسندگان ممکن را به جمع خود اضافه کنیم. وعده‌ی ما به مشتریان، محتوایی ارزنده و باکیفیت است که مصادیق کلی آن‌ را در محتوای نویسشی توصیف کرده‌ایم. در برگه معیارهای پذیرش متخصص تولید محتوا درباره‌ی شرایط و ویژگی‌های یک نویسنده‌ی حرفه‌ای بیشتر توضیح داده‌ایم.


مراحل جذب نویسنده در نویسش

اگر خود را نویسنده‌ای کارآموزده و متخصص می‌دانید، پس از طی شش گام به جمع نویسندگان فعال نویسش خواهید پیوست. در ادامه گام‌های مختلف این فرایند را تشریح کرده‌ایم. ابتدا نگاهی کلی به این فرایند شش مرحله‌ای بیندازیم:

استخدام نویسنده

مرحله اول: ثبت‌نام

اگر می‌خواهید در نویسش به‌عنوان متخصص تولید محتوا آغاز به کار کنید، لازم است ثبت نام خود را تکمیل کنید. برای ثبت‌نام به لینک ثبت نام نویسنده بروید و اطلاعات درخواست را تکمیل کنید. پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام، راهنمای ثبت نام متخصص تولید محتوا را مطالعه کنید.

روند بررسی ثبت‌نام شما ممکن است بین یک تا سه هفته به طول انجامد. در صورتی‌که محتوای اولیه‌ی شما مورد پذیرش قرار گیرد، از طریق پیامک و ایمیل، گام بعدی به اطلاع شما رسانده خواهد شد.


مرحله دوم: تولید نمونه محتوای آزمایشی

در گام دوم از جذب نویسنده در نویسش، از وی درخواست می‌شود تا نمونه محتوایی به‌صورت آزمایشی تولید کند. برای این کار، چند موضوع پیشنهاد شده و از نویسنده درخواست می‌شود که در بازه‌ی زمانی مشخصی درباره یکی از این موضوعات، محتوا تولید کند. توجه داشته باشید که در این مرحله لازم است محتوای آزمایشی در موعد مقرر تولید و تحویل شود.

پس از تولید محتوای درخواستی، ارزیابی مجدد بر اساس استانداردهای تولید محتوا انجام و نتیجه به متقاضی اعلام می‌گردد.


مرحله سوم: تکمیل اطلاعات پروفایل کاربری

در این مرحله شما دسترسی اولیه برای ورود به پنل کاربری خود را دریافت کرده و امکان تکمیل پروفایل کاربری خود را پیدا می‌کنید. پیش‌نیاز ورود به پنل کاربری آن است که تفاهم‌نامه فعالیت در نویسش را پذیرفته و پایبندی به استانداردهای نویسش را تصدیق نمایید. علاوه بر آن، تکمیل اطلاعات مالی، هویتی و تخصصی در این مرحله صورت می‌پذیرد.


مرحله چهارم: گفتگوی اولیه

در این مرحله، یکی از همکاران واحد محتوای نویسش با شما تماس خواهد گرفت و شرایط کلی کار را برای‌تان تشریح خواهد کرد. علاوه بر آن، مستندی آموزشی از نحوه‌ی کار در نویسش دریافت می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید نحوه‌ی عملکرد بخش‌های مختلف پلتفرم را بررسی کنید.


مرحله پنجم: فعالیت آزمایشی

تمامی کاربران نویسنده پس از پذیرش به‌عنوان متخصص تولید محتوا در یک بازه زمانی مشخص به‌عنوان فعال آزمایشی مشغول به کار خواهند شد. حساب کاربری نویسنده‌ها در طول این مدت با محدودیت‌هایی مواجه خواهد بود. هر نویسنده پس از انجام اولین سفارش‌ها، بازخوردی از کارشناس محتوا دریافت خواهد کرد که نشان‌دهنده اشکالات احتمالی اولین محتواهاست و می‌تواند به ادامه مسیر نویسنده کمک کند.

تا اتمام پنجمین سفارش، محتواهای تولیدشده‌ی نویسنده توسط تیم محتوای نویسش از نظر اصالت و کیفیت بررسی می‌شوند. پس از گذراندن این دوره و بر اساس خروجی نهایی نویسنده، در صورت تایید کیفیت کار نویسنده توسط کارشناسان تیم محتوا و نیز پایبندی نویسنده به زمان تحویل محتوا در مدتی که فعالیت کرده، دسترسی وی به فعالیت ثابت تغییر داده خواهد شد و محدودیت‌های حساب کاربری برطرف خواهد شد.

همچنین با نویسندگانی که در طول مدت فعالیت آزمایشی، کیفیت و استانداردهای لازم را برآورده نکنند یا در تحویل محتوا تاخیر مکرر داشته باشند، خداحافظی خواهد شد.

در طول دوره‌ی فعالیت به عنوان نویسنده‌ی آزمایشی، تمامی درآمد حاصل از محتوای تولیدی به حساب شما واریز خواهد شد.


مرحله ششم: فعالیت دائمی

پس از آ‌ن‌که محتواهای اولیه‌ی تولیدی شما مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت و از تعدادی مشخص فراتر رفت، دسترسی شما به فعال دائمی تغییر خواهد کرد. در این وضعیت، امکان تولید تعداد محتوای همزمان بیشتری خواهید داشت و امتیازهای دیگری نیز به شما تعلق خواهد گرفت. در نظر داشته باشید که در این حالت نیز، محتواهای ارسالی کاربران به‌طور منظم بررسی می‌شوند و در صورتی که مغایر با قوانین و استانداردهای نویسش باشند، در مورد ادامه‌ی فعالیت کاربر در نویسش تجدید نظر خواهد شد.

پیشنهاد به شما