تحلیل کلمات کلیدی چه بخش‌هایی را شامل می‌شود؟

در نویسش پلاس می‌توانید خدمات مختلفی را متناسب با نیاز خود انتخاب و به صورت یکپارچه دریافت کنید. تحلیل کلمات کلیدی یکی از این خدمات است که همانطور که از نام آن برمی‌آید، تحلیلی جامع از وضعیت کلمات کلیدی وب‌سایت و کسب‌وکار شما را ارائه و بهترین انتخاب‌های ممکن را پیش روی‌تان قرار می‌دهد.

در تحلیل کلمات کلیدی، گزارشی از وضعیت موجود نیز تهیه و تقدیم خواهد شد. در این گزارش وضعیت کلی وبسایت از نظر جایگاه در موتورهای جستجو مشخص خواهد شد. همچنین با استفاده از سرویس‌های تخصصی تحلیل و آنالیز کلمات کلیدی، وضعیت کسب‌وکار شما در مقایسه با رقبا از نظر محتوایی بررسی می‌شود.

در این تحلیل کلمات کلیدی مشابه و عباراتی مشخص می‌شوند که توسط رقبا استفاده شده اما در وبسایت شما وجود ندارند یا شما در موتورهای جستجو برای آنها وضعیت‌ ضعیف‌تری نسبت به رقبا دارید.

وضعیت رقابت بر سر کلیدواژه‌های مختلف در حوزه‌ی کسب‌وکار شما بررسی و با در نظر گرفتن پارامترهایی همچون رقابت، سهولت دستیابی، اهمیت کلیدواژه و… در تحلیل کلمات کلیدی شفاف شده و اولویت‌های تمرکز بر کلیدواژه‌های اصلی به مشتری ارائه می‌گردد.

با افزودن تحلیل کلمات کلیدی به بسته‌ی نویسش پلاس، مسیر بهبود وضعیت سایت در موتورهای جستجو تا حد زیادی هموار می‌شود. شما می‌توانید با دریافت این خدمت از نویسش دید خوبی نسبت به وضعیت کنونی خود در مقایسه با رقبا داشته باشید و با توجه به آن برای گام‌های بعدی در بازاریابی محتوایی برنامه‌ریزی کنید.


اجزای سند تحلیل کلمات کلیدی

وضعیت فعلی سایت در مقایسه با رقبا

در تحلیل کلمات کلیدی وضعیت کنونی وبسایت شما، در مقایسه با رقبا از نظر جایگاه در موتورهای جستجو و میزان ترافیک ورودی بررسی می‌شود. در این قسمت وبسایت‌هایی بررسی می‌شوند که از نظر کلمات کلیدی، موارد مشابهی با وبسایت شما را هدف قرار داده باشند. در صورتی که رقبایی متفاوت با این سری از وبسایت‌ها داشته باشید، مقایسه وضعیت وبسایت شما با این دسته نیز بررسی خواهد شد.

کلمات کلیدی قوی وبسایت شما

در این قسمت از تحلیل کلمات کلیدی، عبارت‌هایی مشخص می‌شوند که وبسایت شما برای آنها وضعیت خوبی دارد. با شناسایی عباراتی که در آنها به نتیجه‌ی خوبی رسیده‌اید، می‌توانید فعالیت‌های قبلی خود را ارزیابی کنید.

کلمات کلیدی قوی رقبا

بررسی عملکرد رقبا تاثیر زیادی در برنامه‌ریزی برای گام‌های آینده در برنامه‌ی بازاریابی محتوایی دارد. بنابراین در تحلیل کلمات کلیدی، قسمتی به بررسی عملکرد رقبا و نقاط قوت آنان اختصاص دارد.

کلمات کلیدی استفاده نشده

برخی از عبارات مرتبط با حوزه‌ی کاری شما، ممکن است توسط رقبا استفاده شده باشد در حالی که شما تا کنون از آنها استفاده نکرده باشید. در این قسمت از تحلیل کلمات کلیدی، چنینی عباراتی مشخص می‌شوند. می‌توان در تدوین تقویم محتوا از این عبارات استفاده کرد.


اگر برای برای انتخاب کلمات کلیدی نیاز به کمک دارید، کارشناسان نویسش می‌توانند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای کسب‌وکارتان کمک کنند.

پیشنهاد به شما